onsdag 21 juli 2010

Juli + Sverige = Noll service?

Förra veckan ringde jag en av de större rörfirmorna i staden. Vi behöver montera ett filter som minskar järnet i vattnet till våra stall. Filtret finns redan och jag skulle kunna koppla in det själv men för att vara på den säkra sidan ringde jag rörfirman. Det var inga problem, idag onsdag kl 730, skulle de vara på gården. Igår plockade jag fram filter, filtermassa, körde ut vatten till alla hagar och sparade lite extra vatten i en stor 1000 liters tank ifall det skulle dra ut på tiden. Hyresgästen i vårt uthyrningsstall har tagit lite ledigt på förmiddagen för att vattnet skulle vara avstängt.

Kl 725 stod jag på gårdsplanen och väntade. Ingen kom. Klockan blev 0750, fortfarande ingen. Kl 815 ringde jag till dem men inget svar. Fortsatte ringa och kl 1030 idag svarade någon äntligen. Svaret var intressant: "Du vet, det är semestertider nu och då har vi inte så många som jobbar. Hur har du det imorgon?" Det svaret fungerade inte alls kan jag säga... :-)

Så nu blir det att dra på sig arbetarbyxorna och koppla in filtret själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar